Zo he he eindelijk na alle paaseieren, ontbijtjes, brunches en uitstapjes is het tijd om onze wedstrijd verslag te schrijven. Gelukkig heb ik aantekeningen gemaakt anders had het wel heel lastig geweest om nu wat te schrijven. Het begon afgelopen week met het regelen/scouten van 2 spelers, die vonden we vrij snel, Cas en Raf waren bereid om ons te komen helpen. Vervolgens was trainer Theo op een cursus avond gestuurd om wat nieuwe tactieken te leren. Omdat onze tegenstander de kampioenschap binnen had gehaald, wilden we ze het natuurlijk zo moeilijk mogelijk maken. De avond voor de wedstrijd word een opstelling gemaakt en we zijn er helemaal klaar voor. Eenmaal bij Bmt aangekomen begon het toch weer chaotisch, de ballen waren vergeten en ja wie zijn schuld is dat dan, daar ga ik niks over zeggen 🤪🫣 maar gelukkig had Wouter de vader van Raf 2 ballen bij zich (hij was wel voorbereid). Zo de opstelling werd verteld aan de kinderen en we konden beginnen met de wedstrijd, nou ik kan met eerlijkheid zeggen dat dit wel de beste tegenstander was waar wij tegen moesten spelen. Ze speelde goed over en wij moesten volle bak in de verdediging. Maar dat nam niet weg dat de mannen van Bmt heel snel uitliepen naar een 4-0 voorsprong. Daar was onze kersverse aanwinst Cas die na een goede onderschepping van Fenna heel slim de bal af pakte en alleen op de keeper afging en zo de 4-1 erin ramde. Rust wat verse wissels erin en hop de 2e 15 minuten begonnen weer. Nou we durfde meer te voetballen en beten iets meer van ons af, de eerste kansen waren ook van ons, Cas, Raf en Fenna maar hun vizier stond helaas niet scherp. Daar waren zij weer en boem daar lag de 5-1 erin, dat was ff zuur. Jack probeerde een vrije trap van een flinke afstand erin te schieten maar hun keeper was scherp genoeg. Een vrije trap van hun werd knap tegen gehouden door Aniek, en waar wij de bal niet weg schoten werd de 6-1 uiteindelijk gescoord, dat was voor mij even het moment om boos te worden omdat we wel met zijn allen moeten mee verdedigen. Gelukkig kennen de kinderen mij al goed genoeg dat dit nooit lang zo blijft. Daarna vloog nog ff de 7-1 erin gelukkig was het rust. Theo greep in met een paar tactische wissels die hij op de vrijdag heeft geleerd, Rolf en ik waren erg benieuwd. Logan in het doel, Julian centraal achterin en Jack in de spits. Eerste aanval pass Aniek op Cas boem 7-2, tegenstander schrok wakker en boem daar lag de 8-2 erin. En nu was het onze beurt om een paar goals achter elkaar te maken, de jongens en meiden waren lekker vel en overal zaten we er kort op. Jack gaf een pass op Cas en die rondde mooi af 8-3, daarna was het weer Jack die Cas met een corner vond 8-4. Achterin vochten Bram, Julian en Leon mooie duels uit. Logan pakte een mooie bal dus het bleef 8-4. Logan speelde Julian aan, die zag Cas vrijlopen en met een strakke pass liep Cas vrij op het doel af en dat was 8-5. En dat was het moment dat de ster spelers van de tegenstander er maar al te graag in wilde😂 maar hun trainer deed dat niet. We kregen nog een mooie kans, een mooie combinatie tussen Aniek, Cas en Jack ging net over. Zij scoorde helaas de 9-5 en voordat het weer ff rust was schoot Leon net over na een mooie onderschepping. Zo Poeh wat een kwartier, genoten zeg en we mochten nog 15 minuten, wetende dat hun beste spelers er weer in kwamen. Maar onze nieuwe laatste man zat overal kort op zeg, met zijn allen bleven we kort op de tegenstander zitten. Maar technisch waren deze jongens iets beter en schoten makkelijk de 10-5 en de 11-5 erin. Raf begon ook makkelijker zijn draai te vinden en wilde ook graag een doelpunt meepakken. Julian pakte een bal af maar werd door 2 man onder druk gezet maar met een prachtig hakje werd Cas gevonden, die speelde Guus aan, hij dribbelde goed door en schoot keihard maar net naast helaas wat een mooie aanval. Jack was vandaag de man van de assists dit keer gaf hij hem goed mee met Raf en daar was de 11-6. Dat zij nog de 12-6 erin schoot maakte niks uit! Ze hebben zich goed geweerd en keihard geknokt om een goed resultaat neer te zetten, maar deze jongens waren net een maatje te groot! Verder zit ik erover na te denken om iedere wedstrijd bij Bmt te spelen, is misschien niet reistechnisch slim maar de keuken daar dat is toch wel next level 😂😂🔥 zal eerdaags ff een balletje bij ons opgooien of wij ook Turkse pizzas kunnen verkopen 🫣
Team manager Joe