• Goede wedstrijd voor Naaldwijk maar geen punten

Na drie gelijke spelen was na twee rust moest Naaldwijk voor de zeventiende wedstrijd op bezoek bij Lyra. In de ochtenduren kreeg trainersduo Jan van der Sar en Wouter van Alphen te horen doelman Jeffrey Wubben met griep op bed moest blijven liggen. Ook verdediger Joey Kouwenhoven moest na eekje vakantie toekijken van de bank. De omzettingen, Jeroen Wubs op doel en Laurens Bouritius in de verdediging, bewezen hun waarde in de loop van de wedstrijd. In het directe begin liet Naaldwijk zich wel verrassen op sportpark De Zweth. Al in de vijfde minuut greep Naaldwijk niet in in de eigen zestien waardoor Lyra via een schitterende afronding op een 1 ā€“ 0 kwam. Hierna was het eigenlijk Naaldwijk wat de klok sloeg. Via de zeer actieve Frank Schipper kreeg Naaldwijk het middenveld in handen en werden Jordy van Calsteren en Rashidi Gilkes voorin gezocht.

Via de zijkanten werden de aanvallers regelmatige bereikt al de scoringskansen waren er nog niet. Die leek er te komen toen op de rand van de zestien van Lyra Van Calsteren werd aangespeeld maar onreglementair naar de grond werd gewerkt. De vrije trap werd genomen door Michiel van den Berg maar de muur van Lyra keerde bal al was dat wel met de arm. Scheidsrechter Gieles, die overigens aardig floot maar wel veel kaarten nodig heeft daar waar dat niet altijd nodig is, had er oog voor en legde de bal op de stip. Ook nu was de aanvoerder van Naaldwijk degene die de verantwoording nam en de beheerst de bal in het doel schoot, 1 ā€“ 1. Naaldwijk kwam terecht op 1 ā€“ 1 en was op zoek naar meer. Dit gaf Lyra de kans om volop op de counter te spelen met hun snelle aanvallers. In veel gevallen werd dit goed geneutraliseerd maar vlak voor rust was er een valpartij in de zestien van Naaldwijk. Ook nu leek de leidsman er goed oog voor te hebben en ook nu legde hij de bal op de stip waarbij Wubs kansloos was. De rust werd ingegaan met een tegen de verhouding in op het scorebord staande stand van 2 ā€“ 1.

Na de rust liet Naaldwijk zich wederom snel verrassen door de gastheren en keek het al na acht munten in de tweede helft aan tegen een 3 ā€“ 1 achterstand. De veerkracht en inzet van Naaldwijk bleek wel want nogmaals werd er aangezet en nu was het vooral Michiel van den Berg die de witkielen aan de hand meenam. Ondersteund door zijn mede middenvelders Frank Schipper en Nikki Krauwer (ingevallen voor de geblesseerde Jeroen Vogels), zette Naaldwijk druk op het doel van Lyra. Kansen kwamen voor onder andere Rashidi Gilkes en Jordy van Calsteren. De kans van Van Calsteren was de meest kansrijke want door een katachtige reactie van de doelman van Lyra, die doelman werd overigens tot man off the match uitgeroepen wat genoeg zegt over Naaldwijk, werd de kopbal uit het doel gewerkt. Tussendoor was het Jeroen Wubs die Naaldwijk verder in de race hield. Die race kon een verder gevolg krijgen toen twaalf minuten voor einde van de wedstrijd Michiel van de Berg de 3 ā€“ 2 wist binnen te koppen op aangeven van Jordy van Calsteren. In de slotfase was het Naaldwijk dat vol de aanval koos maar net het geluk ontbeerde om een derde treffer te maken en zo een haar goede wedstrijd meer glans te geven. Teleurstelling bij Naaldwijk na het laatste fluitsignaal want de verliespartij, 3 ā€“ 2, was gezien het spelbeeld niet geheel terecht. De opbeurende woorden in de kleedkamer moeten Naaldwijk op de rails houden want met spel moeten de punten komen.

Naaldwijk 2 acteerde ook op sportpark De Zweth. Koploper Lyra 3 was de tegenstander. Voor Naaldwijk deze zevende wedstrijd in de periode een belangrijke. Punten halen zou betekenen de periode binnenhalen. Zeker omdat eerder concurrent FC ā€™s-Gravenzande 4 verloor. Naaldwijk hield de koploper in bedwang en haalde met een 1 ā€“ 1 eindstand het benodigde punt om de nacompetitie in te gaan.
    Naaldwijk 3 speelde bij medekoploper Honselersdijk 4. Het werd een zeer spannend treffen waarbij Naaldwijk de koploper wist te verassen. Door een goede wedstrijd wist Naaldwijk met 3 ā€“ 4 te winnen en met een heerlijk gevoel richting Naaldwijk kon gaan.
    Naaldwijk 7 had in Wateringen bij Velo weinig in te brengen tegen het elfde. De witkielen kregen met 6 ā€“ 0 klop.