• JO19-1 domineert 90 minuten

Op 2e paasdag nam de JO19-1 traditiegetrouw deel aan het WK voor hoogstspelende jeugdteams bij Honselersdijk en alhoewel je als kleine club (met maar 1 JO19-team) dan natuurlijk niet direct tot de favorieten behoort (zachtjes uitgedrukt) bestaat er altijd een kans dat jezelf net een goede dag hebt en de, op papier, betere tegenstanders net even een dipje hebben. Naaldwijk zat ingedeeld bij Westlandia, Verburch, Honselersdijk en LYRA en maakte het bijna nog spannend door Westlandia op 0-0 te houden en van Honselersdijk te winnen door een doelpunt van Nico. Vervolgens was er nog 1 punt nodig in de resterende 2 wedstrijden om naar de kwartfinales te gaan. Helaas kon men het tegen Verburch en LYRA toch net niet bolwerken (beiden met 1-0 verloren) waardoor ook dit jaar een verrassing uitbleef, maar met opgeheven hoofd kon onze toekomst het sportpark weer verlaten.

Op 4 mei werd de competitie weer hervat met een inhaalduel tegen MVV'27 JO19-2. Ondanks het vroege tijdstip (10.30 uur) en de weer ingevallen winter waren alle spelers goedgehumeurd en van plan om er een mooie wedstrijd van te maken. Bijna 90 minuten lang bepaalden ze het spel en merkte je aan alles dat ze het erg naar hun zin hadden en plezier hadden in het spelletje dat ze in Maasland op de grasmat konden leggen. Helaas voor de sportieve maaslanders was er voor hun vandaag geen eer te behalen. Na een kwartier had Bram het al 2 keer op zijn heupen gehad en stond er al 0-2 op het denkbeeldige scorebord. Vooral de 2e zag er \"onmogelijk\" uit, want vanaf de achterlijn wist hij de keeper die ook op die lijn (maar dan in zijn doel) stond te passeren.

Naaldwijk kreeg meer kansen en een knappe kopbal van Sven werd door de MVV'27 keeper achter de doellijn nog gepakt wat voor de scheidsrechter voldoende was om het doelpunt niet toe te kennen. Kort voor rust ontsnapte Bram nog een keer en ook nu schoot hij de bal onhoudbaar in: 0-3. Hiermee tekende hij voor zijn zoveelste (zuivere) hattrick van dit seizoen.

In de rust werd er volop gewisseld maar voor de spelvreugde en het spelbeeld maakte het allemaal weinig uit. Binnen de kortste keren wist nu ook Thijs het net te vinden: 0-4. Langzaam aan werd JO19-1 wel wat nonchalanter waardoor enkele kansen niet het benut werden. Het was aanvoerder Vito die zijn teamgenoten halverwege de 2e helft nog even liet zien hoe het moet. Na een prachtige aanval rondde hij beheerst af: 0-5.
    De druk van Naaldwijk bleef, maar de afstraffing voor MVV'27 werd niet meer groter. Toen het bijna tijd was keek de scheidsrechter even naar de lucht in plaats van op zijn horloge en zodoende waren alle spelers net op tijd binnen voordat een hagelbui losbarstte.

Als JO19-1 met deze spelvreugde de competitie afmaakt dan hebben we nog enkele leuke wedstrijden voor de boeg.

De eerstvolgende is thuis tegen Den Hoorn JO19-3 a.s. zaterdag om 14.30. Kom gerust eens kijken als je niet helemaal naar de Dijk wilt gaan maar toch een leuke wedstrijd wilt zien.