• JO19-1 komt 2x terug van achterstand en wint

Na de gemakkelijke overwinning vorige week tegen Moerkapelle JO19-1 (7-3) mocht JO19-1 vandaag proberen die lijn door te trekken tegen Loosduinen JO19-1. Op sportpark Madestein stond om 12 uur een bijna voltallig gezelschap (alleen Borer ontbrak) klaar om die klus te klaren.

Alhoewel al snel duidelijk was dat JO19-1 voetballend de betere was moesten ze op felheid en strijd toch echt de eer aan Loosduinen laten in de 1e helft. Na 20 minuten kwam Loosduinen uit een counter dan ook op 1-0. Het leek allemaal net iets te gemakzuchtig te gaan bij JO19-1 en Loosduinen zette daar juist een extra dosis inzet tegenover waardoor het toch een spannend treffen werd. In de 35ste minuut wist Bram de 1-1 te maken, nadat hij eerder de lat al had geraakt.

Loosduinen wilde toch met een voorsprong gaan rusten en werd door de Naaldwijkse verdediging op haar wenken bediend. In de 46ste minuut werd er meerdere keren achter elkaar niet adequaat ingegrepen en vlak voordat de scheidsrechter voor de rust floot liep JO19-1 dus voor de 2e keer tegen een achterstand aan. 2-1.

Na rust was Naaldwijk bij vlagen wel goed bij de les en kon Loosduinen de strijd en inzet van de 1e helft niet meer volhouden. Het was Daan die de teams weer in evenwicht schoot: 2-2. Hierna ging naaldwijk door op de ingeslagen weg maar moest het wel heel beducht zijn voor de uitvallen van Loosduinen. Bram maakte de 2-3 en met nog een minuut of 20 te spelen was het met die stand allerminst zeker dat de 3 punten meegenomen konden worden. Loosduinen raakte de paal nog en JO19-1 werd even met de rug tegen de muur gezet.
    Bram maakte 10 minuten voor het einde echter aan alle onzekerheid een einde. Met een schot vanuit de 2e lijn verbaasde hij iedereen en ook de keeper van Loosduinen had hier totaal geen antwoord op: 2-4.

Met deze overwinning nestelt JO19-1 zich voorlopig toch weer in de grote kopgroep van zo'n 6 ploegen en dat lijkt voorlopig even het maximaal haalbare, maar wie weet wat de komende 5 wedstrijden nog gaan brengen.
    Volgende week even geen competitie voor JO19-1, maar op 6 april wacht de belangrijke uitwedstrijd (alweer?) tegen Forum Sport JO19-3.