• JO19-1 weet weer wat winnen is

Sinds afgelopen zaterdag weet JO19-1 weer wat winnen is. Na enkele nederlagen (waardoor men ook werd uitgeschakeld in de 8ste finales van de beker) lukte het om mede-rode-lantaarn-drager Excelsior'20 JO19-1 met 0 punten naar huis te sturen. Na de (mede veroorzaakt door blessures, die langzamerhand weer verholpen lijken) stroeve start van de voorjaarscompetitie was dit een welkome overwinning voor spelers, staf en publiek.

Toch ging het verre van makkelijk. Je hebt wel eens van die wedstrijden waarbij je na 5 minuten al weet "We zijn (veel) beter, dit wordt een overwinning" en dat het dan toch tot de 88ste minuut duurt voordat je de winnende kan maken. Tegen Excelsior'20 was het zo'n wedstrijd.
    En het werd JO19-1 in het begin toch echt niet moeilijk gemaakt want de tegenstander startte met 10 man. De 11e kwam pas na een minuut of 20 binnen de lijnen. Naaldwijk was dus vanaf het begin de baas en creëerde kansen maar het afmaken zou lastig blijken vandaag. Yorick brak na 15 minuten de ban na een mooie aanval over meerdere schijven: 1-0. Tijdens het nagenieten hiervan werd vanaf de aftrap echter gelijk de gelijkmaker gemaakt. Vanuit de middencirkel werd de bal hoog op Mike's doel afgevuurd. Mike deed nog een paar passen achterwaarts maar de bal ging stijf onder het latje zo het doel in buiten bereik van Mike.
    Naaldwijk kon dus weer opnieuw beginnen. Dat deed het ook en Naaldwijk bleef de betere hetgeen resulteerde in de 2-1 (weer door Yorick) vlak voor rust.

Na rust kreeg Naaldwijk ook nog eens de wind in de rug waardoor de bal 90% van de tijd op de helft van Excelsior'20 vertoefde. Het lukte echter maar niet om de bevrijdende 3-1 te maken doordat er op beslissende momenten door heel veel spelers verkeerde (lees: te moeilijke) keuzes gemaakt werden. Excelsior'20 loerde op foutjes en kwam er dan razendsnel uit. In plaats van 3-1 stond het dus ineens 2-2.
    Ook nu rechtte JO19-1 de rug en probeerde men met heel veel aanvallen de overwinning toch nog binnen te halen. Dit lukte in de 88ste minuut door een fraai ingekopte bal in de kruising door Daan.
    Een verdiende overwinning waardoor JO19-1 langzaam weer wat naar boven kan kijken. Volgende week wacht echter het nog zonder puntverlies zijnde Kethel-Spaland JO19-1.