• Matige wedstrijd toch nog omgezet in ruime overwinning...óók dat is JO19-1

Er waren nog maar weinig spelers (en ouders) bij JO19-1 die ooit wel eens bij SV Leidschenveen waren geweest. Het blijkt een vereniging in opkomst met amper senioren- maar des te meer jeugdelftallen. Vandaag was hun hoogst-spelende jeugdelftal de tegenstander van de toekomst van vv Naaldwijk.
    Na weer een vrije zaterdag (vorige week) begint het onregelmatige ritme van wedstrijden een beetje spelbreker te worden bij dit leuk voetballende team dat op de 3e plaats staat in de 1e klasse. Op een zwaar (hoofd)veld had JO19-1 het in de 1e helft dan ook verre van makkelijk tegen het 1 plaats lager geklasseerde Leidschenveen JO19-1. Het liep allesbehalve geolied en toen er ook nog een treffer van JO19-1 werd afgekeurd kreeg de thuisploeg zelfs even het betere van het spel en een aantal kansen.
    Na een half uur spelen kon de JO19-1-voorhoede Sven helemaal vrij spelen en hij schoot de bal onhoudbaar tegen de touwen: 0-1. Ook daarna bleef het allemaal echter moeizaam. Naaldwijk had wel het beste van het spel, maar kon niet echt het verschil maken terwijl de thuisploeg zeker aanvallend nog wel wat snelle spelers had die zich lieten gelden.

Het was dus in de rust zeker nog geen zekerheidje dat hier een overwinning behaald zou gaan worden.

Na 20 minuten in de 2e helft zorgde een doelpunt van Mick (zelden een bal zo langzaam over de doellijn zien rollen) voor wat meer lucht: 0-2. Naaldwijk kon wat vrijer gaan spelen en bij de tegenstander raakten duidelijk wat spelers wat minder gemotiveerd. Invallers Yorick en Daan kregen voorin wat meer ruimte en eindelijk kon JO19-1 de bal lekker laten rondgaan en (veel) kansen creëren. Op aangeven van Daan kon Yorick de 0-3 binnentikken en in het resterende deel van de wedstrijd ging Daan voor eigen roem. Dit leverde nog 2 doelpunten op waarbij met name de laatste van hoog niveau was. Uiteindelijk dus een 0-5 overwinning en daarmee lijkt de aanval van Leidschenveen JO19-1 op \"onze\" 3e plaats op een overtuigende manier afgeslagen.

In de najaarscompetitie staan nog 2 wedstrijden gepland, waarvan de eerste volgende week thuis tegen Verburch JO19-1 is. Tot slot volgt 14 dagen later (weer een tussenweek dus) nog de laatste wedstrijd tegen laagvlieger Voorschoten JO19-2.
    Mocht de 3e plaats echt behaald worden dan is de kans groot dat de KNVB JO19-1 bij de voorjaarsindeling in de 1e klasse promotiepoule gaat indelen. Dan staat er in het voorjaar dus gegarandeerd elke week een topploeg tegenover onze JO19-1.

Het ingeplande trainingskamp (van 10-12 januari in Apeldoorn) is dan dus meer dan verdiend en tevens ook nodig om het team nog beter voor te bereiden op die voorjaarscompetitie. Meer info volgt binnenkort.....