• Naaldwijk wint in de Maasdijk en is veilig

De laatste fase van de competitie brak zaterdag 11 mei voor Naaldwijk aan met nog drie wedstrijden te spelen. Voor de witkielen kan het in die drie wedstrijden nog alle kanten op; veilig spelen en op 25 mei de laatste wedstrijd spelen van dit seizoen of het spelen van nacompetitie in de strijd tegen degradatie en als laatste de derde periode winnen en de strijd voor promotie aangaan. De eerste van de drieluik was in de Maasdijk. Bij een gelijkspel en winst zou Naaldwijk definitief veilig zijn en blijft mee strijden in de derde periode. In het treffen met de dijkenaren moest Naaldwijk het doen zonder Michiel van den Berg en Joey Kouwenhoven, beide geblesseerd, zodat er een basisplaats was voor Demian Kok centraal achterin was weggelegd en stond Wouter van Dalen links achterin. De wedstrijd begon voor beide teams rommelig en leken beide elftallen zenuwachtig. Zo was veel balverlies van beide kanten en hierdoor kwam de wedstrijd niet echt op gang . Voor Naaldwijk duurde het zo’n 10 minuten dat het doel van Maasdijk echt bedreigd werd. Een schot van Laurens Bouritius was het die de doelman van Maasdijk trachtte te verschalken. Het bleef bij een redding van de Maasdijkse doelman. Ook het tweede gevaar kwam van de voet Bouritius maar weer was de sluitpost van de gastheer paraat. Tussendoor was Maasdijk na zo’n 20 minuten op een 1 – 0 voorsprong nadat Naaldwijk op het middenveld bij een counter de bal verloor en in de tegen counter een doelpunt moest incasseren. Een tweede tegenvaller voor Naaldwijk was dat Aike van den Bos geblesseerd het veld moest verlaten. In zijn plaats kwam Naaldwijk nieuwkomer Lowi Damen het veld in, die dit overigens op een prima manier invulde. Naaldwijk herpakte zich wel want ook Danny Niël probeerde van afstand de gelijkmaker te forceren. Helaas ging het schot net over. De hoekschoppen die Naaldwijk in deze periode van de wedstrijd kreeg hielpen om op gelijke hoogte te komen. In de slotfase van de eerste helft lukte het Naaldwijk toch om de gelijkmaker te maken. Sebastiaan van den Berg kreeg de bal op zijn linkerbeen aangespeeld terwijl hij daar eigenlijk alleen op staat twijfelde de aanvoerder van Naaldwijk niet en haalde vanaf de zestienmeter uit en wist zo de 1 – 1 te maken. Even Naaldwijk ook nog met een voorsprong de rust in te gaan maar het schot van Frank Schipper ging helaas over.
    Na de rust controleerde Naaldwijk de wedstrijd meer mede door minder balverlies te leiden. Zo kon Naaldwijk Maasdijk langzaam onder druk zette. Tien minuten was de tweede helft aan de gang toen Sebastiaan van den Berg Jordy van Calsteren vond net even buiten de zestien van Maasdijk. Van Calsteren ging op zijn kenmerkende manier op zoek naar de tweede treffer voor Naaldwijk. De aanvaller van Naaldwijk werd echter snoeihard aangepakt op de rand van de zestienmeter. Iedereen keek naar leidsman Westenbroek maar hij zag goed dat er voordeel voor Naaldwijk was omdat de bal in de voeten van Danny Niël belandde. De jonge actieve aanvaller van Naaldwijk kwam oog in oog met de doelman van Maasdijk en leek koud kunstje voor Niël en hij de tekende de 1 – 2 aan. Maasdijk leek geklopt en rijp voor de slacht maar Naaldwijk spaarde de gastheer. Zo had Naaldwijk via een gevaarlijk schot van Jordy van Calsteren, net over, en vrije trappen van Sebastiaan van den Berg, prooi voor de doelman, de score kunnen uitbouwen. De slotfase was nog hectisch want zo Jeffrey Wubben van Naaldwijk verrast door de wind en zag hij de bal op de lat terechtkomen terwijl hij dacht dat deze over ging en dacht heel Maasdijk de gelijkmaker te hebben gemaakt. Scheidsrechter Westenbroek stond er echter bovenop en zag dat de bal niet over de doellijn was gegaan. In de counter die volgde was het de aanvoerder van Maasdijk de 1 – 3 voorkwam om de bal net voor de doellijn tot hoekschop te verwerken nadat deze richting het lege doel, doelman Maasdijk stond in de zestien van Naaldwijk, was geschoten. Bij de hoekschop was het Rashidi Gilkes, ingevallen voor Thomas Karsten, die samen Sebastiaan van den Berg de tijd volbracht in de hoek van het veld. Na laatste fluitsignaal was het duidelijk voor Naaldwijk, door de winst definitief veilig en zeker weer derdeklasser volgend seizoen. Daarnaast is Naaldwijk koploper in de derde periode op doelgemiddelde maar weet het KMD naast zich met evenveel punten. Mooi om te zien is dan Naaldwijk komende zaterdag KMD ontvangt, dat overigens ook nog strijd om het kampioenschap.

Naaldwijk 2 had een (te) makkelijk middag in Poeldijk tegen Verburch 3. De laatste plaats bezettende oranjehemden werden simpel met 4 – 0 verslagen door Naaldwijk. Naaldwijk staat hierdoor samen met MSV’71 aan de leiding in de derde periode met nog twee wedstrijden voor de boeg en derde in de ranglijst zodat zij nog alle kans hebben op nacompetitie.

Naaldwijk 3 mocht na de thuiswinst van vorige week op GDA 3 nu juist afreizen naar de GDA. In doelpuntrijk duel kon Naaldwijk nu niet winnen. De gastenheren scoorde er 6 terwijl net zoals de week ervoor er 4 wist te maken.

Naaldwijk 4 speelde thuis tegen VDL 3 en wisten weer te winnen. Door de 2 – 1 winst blijft het gat 6 punten met koploper Velo 3 maar daar waar Naaldwijk nog twee wedstrijden voor de boeg heeft moet Velo er nog 3 zodat het Naaldwijk alleen nog voor de tweede plaats kan gaan.

Naaldwijk 6 speelde thuis een spannende wedstrijd tegen Verburch 5. Naaldwijk staat in niemandsland en de top 3 lijkt uitzicht en de onder de witkielen is het Ariston ’80 die de witkielen bedreigt op de vierde plaats. Door de 2 – 1 winst blijft het gat naar de Delftenaren op 5 staan maar ook naar de derde plaats is gat 5 punten met nog 2 wedstrijden voor de boeg.

Naaldwijk 7 beet van zich af in ’s-Gravenzande tegen het 7e van de fc. Naaldwijk deed het knap maar net voorkomen dat verloor. Het werd 2 – 1 voor de gastheren.