• Verburch JO19-1 in 2e helft van de mat gespeeld door JO19-1

Het scheidsrechtersprobleem leek afgelopen weekend ook JO19-1 te gaan raken. Op vrijdag werd bekend dat er geen clubscheidsrechter beschikbaar was en dat de KNVB-scheidsrechter-inhuur-pool ook geen mensen meer beschikbaar had...... Gelukkig hoefde de vader van JO19-1-speler Jesper maar heel kort na te denken over het feit of hij het team (en dus de wedstrijd) wilde "redden". Klasse Paul!

JO19-1 kon over een geheel fitte selectie beschikken, want voor het eerst dit seizoen was ook Pim weer wedstrijdfit. Met 6 wisselspelers op de bank was JO19-1 dus op alles voorbereid. Er werd voortvarend gestart tegen de gasten uit Poeldijk, maar de kansen werden in die beginfase niet benut alhoewel er voortdurend druk werd uitgeoefend op elke oranjehemd. Hun keeper hield hen echter op de been in die beginfase en het was voor Naaldwijk zuur om te zien dat bij de eerste en bijna enige uitval van Verburch door notabene een verdediger die van eigen helft op kon komen de 0-1 werd gescoord.
    JO19-1 pakte de draad echter wel gelijk weer op maar kreeg de volgende domper direct te verwerken doordat aanvoerder Jari met een blessure het veld moest verlaten. Het duurde tot 5 minuten voor rust voordat JO19-1 dan eindelijk via Daan de meer dan verdiende 1-1 kon maken. Direct daarna gevolgd door de 2-1 van Sven die iedereen (maar vooral de keeper van Verburch) verbaasde met een simpele schuiver in de hoek. Toch nog met een voorsprong de rust in dus.
    Qua veldspel was het duidelijk dat er vandaag niet verloren hoefde te worden, maar dat de 2e helft zo zou gaan verlopen zoals hieronder beschreven dat had ook niemand verwacht.
    Doordat JO19-1 via Yorick en Sven binnen een kwartier in de 2e helft uitliep naar 4-1 was het compleet gedaan met elke goede intentie van Verburch. JO19-1 kon met speels gemak de wedstrijd blijven domineren en uitspelen waarbij (op dat moment ook logisch) weer diverse hoogstandjes uit de hoge hoed getoverd werden door de spelers. Het feit dat inmiddels alle wisselspelers (inclusief keeper Brandon) in het veld stonden veranderde helemaal niets aan dat gegeven.
    Door Daan, Bram en Ali werd in het resterende deel van de wedstrijd nog gescoord zodat het uiteindelijk 7-1 werd. Ook in deze wedstrijd had de score echter gemakkelijk nog hoger uit kunnen vallen.
    Het wordt tijd dat deze jongens wekelijks een sterke tegenstander tegenover zich krijgen zodat ze zich nog verder kunnen ontwikkelen. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid in de voorjaarscompetitie dan ook wel gaan gebeuren want de 3e plaats in de 1e klasse kan JO19-1 niet meer ontgaan. Sterke tegenstanders als Honselersdijk JO19-1(vandaag terecht kampioen geworden) en KMD JO19-1 zullen we ook dan mogelijk weer gaan treffen.