• Wervelwind

• De Vrouwen van Naaldwijk 1 kregen gisteren nummer 2, CWO, op bezoek. Een indrukwekkende reeks van 5 gewonnen wedstrijden op een rij moest hoe dan ook worden voortgezet om de titel in zicht te houden. De vorige wedstrijd tegen CWO werd 7-2 verloren, dus reden om er gelijk goed in te gaan. Dat bleek lastig, het was even zoeken met de wind en CWO liet met vlagen zien waarom het zo hoog in de ranking stond. Toch wist Naaldwijk alle aanvallen met de sterke verdediging onschadelijk te maken en stukje bij beetje kwam Naaldwijk beter in de wedstrijd. De ruststand was 0-0. Na rust wist Naaldwijk dat het iets moest forceren en misschien wel risico’s moest nemen om de wedstrijd in het voordeel te besluiten. Lisa deed dat hoogstpersoonlijk toen Naaldwijk een vrije trap kreeg, ver buiten de zestien. Voor ieder ander een kansloze missie, maar: een prachtige trap eindigde achter de zuurstokroze keepster. Het moment waarop Naaldwijk de tanden er nog eens even diep in zette. De 2-0 volgde dan ook vrij snel, toen Lisa Judith bediende, die de bal beheerst aannam en in de verre hoek verwerkte. Met nog 10 minuten op de klok kon het bijna niet meer mis. CWO zat in de tang. En het werd mooier: een 3-0 uitslag werd bepaald door een oplettende Carly na een voorzet van Judith. Solidair met het weer was Naaldwijk in de tweede helft een echte wervelwind geworden en zo bleven de punten andermaal op de Hoge Bomen.