• Weer een topwedstrijd van de MO11!

Op deze regenachtige ochtend kwamen de talenten van de MO11 bijeen bij de ingang van het sportpark.
    Helaas moesten we het vandaag zonder onze trouwe supporters doen ivm de maatregelen.
    Ook moesten we onze rots in de branding Bloesem missen want die was ziek.
    Gelukkig kwamen Fenna en Esmée ons versterken en hadden we in de vorm van Teresa een extra coach.
    Er moest even gepuzzeld worden qua opstelling en misschien stond niet iedereen op zijn favoriete positie maar we begonnen met Do in het doel, Suus, Sanne en Senna achterin, Jenna, Lotte en Esme vd Kruk op het middelveld en Fenna in de spits.
    Het spel golfde op en neer maar Lyra was in het begin iets sterker en kwamen er een paar keer gevaarlijk door maar gelukkig wist onze solide verdediging Senna, Sanne en Suus de ballen op tijd te onderscheppen en weg te schieten en anders was het Do die ons met een paar hele goede reddingen op de been hield.
    Na ongeveer 10 minuten kwamen we wat vaker op de helft van Lyra en werden Jenna en Fenna een paar keer erg gevaarlijk maar we kregen de bal niet achter de goede keepster van Lyra.
    Esme kreeg het even benauwd en moest gewisseld worden, Esmée van de Burgh viel goed in en scoorde ook nog bijna.
    Met rust stond het 0-0.
    Do wilde graag spelen en Esme vd Kruk was zo lief om aanbieden om de 2e helft te gaan keepen.
    Do ging verdedigen zodat Sanne naar het middenveld doorschoof.
    Ook Lyra wisselde van keepster en daar zagen de meiden wel kansen in.
    Vlak na de rust scoorde Fenna na een goede solo.
    We werden sterker en kwamen steeds vaker voor het doel van Lyra door de slimme passjes van Lotte, de snelheid van Jenna en de inzet van Sanne, die het super deed voor haar eerste wedstrijd!
    Toch vielen er achterin dan soms wat gaatjes en Lyra scoorde de 1-1.
    Esme deed het het goed in het doel, alle achterballen werden door haar zeer goed naar de zijkanten verwerkt waar onze backs al stonden te wachten. Ook had ze een goede redding op een gevaarlijke uitbraak van Lyra, knap hoor voor iemand die nog nooit gekeept heeft!
    Het leek wel of Lyra een beetje moe werd en onze meiden bleven wel goed doorgaan.
    Na het 3e kwart ging Sanne weer achterin spelen en ging Do rechtsbuiten.
    We kwamen steeds vaker voorin en Fenna wist de 2-1 te scoren, waarna ons overwinnningsdansje volgde. Niet lang daarna was het een goede actie van Jenna die paste naar Do, Do gaf een goede voorzet aan Fenna die er 3-1 van maakte, wat een mooie uitgespeelde goal!
    Dat de keepster niet ver uit kon schieten hadden de meiden goed gezien dus ze probeerden er wat dichterbij te staan. Zo kwam 1 van de uittrappen van de keepster in de voeten gespeeld van Jenna die meteen hard uit haalde en zo de 4-1 scoorde.
    Het einde van de wedstrijd naderde en Lyra wist er nog een keer door te komen bij ons en scoorde de 4-2 waarna de scheidsrechter vlak daarna af floot.
    Wat een super goede wedstrijd van onze meiden!
    We moeten nog even afwachten wanneer en tegen wie we volgende week moeten spelen maar ik heb er alweer zin in! 