• Winst voor Naaldwijk maar geen nacompetitie

De laatste competitiewedstrijd van het seizoen voor Naaldwijk speelde zich bij de degradant Hercules. Voor de witkielen was deze wedstrijd nog van belang maar dan moest Schipluiden wel haar sportieve plicht doen bij KMD de thuisploeg verslaan. Naaldwijk zelf moet dan de drie punten meenemen en dan zal Naaldwijk periodekampioen worden. Alle leek voorspoedig te gaan voor Naaldwijk want in Watering kwam Schipluiden voor maar nog voordat Naaldwijk zelf aan haar wedstrijd begon was de stand alweer gelijk in Wateringen. De wedstrijd bij Hercules begon later omdat de organisatie bij de thuisclub nu niet op orde is. Na aanvang van de wedstrijd was het Naaldwijk dat duidelijk liet zien ook in de laatste wedstrijd de winst te willen pakken. Nadat eerst Frank Schipper via het middenveld probeerde op te stomen maar vlak voor de zestien werd afgestopt was het even later Wouter van Dalen die de rit naar voor nam langs de linkerzijlijn. Nabij de achterlijn zag Van Dalen de in zijn laatste competitiewedstrijd spelende aanvoerder Sebastiaan van den Berg vrij opkomen en met een afgemeten voorzet werd het Naaldwijkse clubicoon bereikt. Van den Berg plaatste met een beheerste kopbal de bal in het doel van Hercules, 0 ā€“ 1. De aanvalsdrift van Naaldwijk bleek uit dat Sebastiaan van den Berg net niet bij een steekbal kon om de 0 ā€“ 2 aan te tekenen, dat een vlammend schot van Jordy van Calsteren werd geblokt in het vijfmetergebied van Hercules en dat Rashidi Gilkes ook geen geluk had bij een geplaatst schot. Wie wel wist scoren was Demian Kok. Vanuit een hoekschop van Sebastiaan van den Berg kopte de jonge Naaldwijkse verdediger naar de grond en klopt zo iedereen die op de doellijn stond. Kok bleef gevaarlijk maar helaas stond hij een keer buitenspel na een doorgekopte bal en ging een schot over. Ondanks dat Naaldwijk makkelijk overeind bleef kreeg Hercules meer grip op de wedstrijd en wist het via counters gevaarlijk te worden. Bij Ć©Ć©n van zoā€™n uitval werd er van afstand geschoten en werd de bal ook nog eens aangeraakt waarop Jeffrey Wubben kansloos werd en het ineens 1 ā€“ 2 stond. In de slotfase van de was het Dennis van Dijk die een vrije trap mocht nemen op de rand van de zestien. De doelman stond op zijn plek maar moest een rebound toestaan aan Danny NiĆ«l die de bal voor de 1 ā€“ 3 in het doel wist te werken. Het werd voor het rustsignaal nog 2 ā€“ 3 omdat Naaldwijk verdedigend niet echt ingreep, mede omdat het dacht dat de bal achter maar zowel de assistent als de scheidsrechter stonden niet in de positie om dit goed te kunnen zien. Terwijl even daarvoor Sebastiaan van den Berg de doelman van Hercules dacht te omspelen en de 1 ā€“ 4 dacht aan te tekenen. De doelman kreeg nog net zijn vingertoppen tegen de bal waardoor de Naaldwijkse aanvoerder niet tot scoren kwam.
    Na de rust werd het duidelijk dat KMD de winst niet meer kan ontgaan op het moment dat Schipluiden met 10 kwam te staan en dat deze wedstrijd voor de eer was. Naaldwijk kreeg in het tweede bedrijf nog een aantal kansen, Jordy Noordam twee schoten over en zag in de slotseconden de bal net voor zijn mogelijke inzet te worden gekopt, schoten van Danny NiĆ«l. Voor Naaldwijk zat een verdere uitbouw van de score niet in en achterin moest Jeffrey Wubben nog een aantal keer optreden. Mooi om te zien was wel dat bij ingaan van het laatste kwartier in de tweede helft jeugdspeler Koen Voogt inviel en naar behoren speelde. Na 90 minuten blies scheidsrechter Van der Ploeg voor het laatst en won Naaldwijk wel, 2 ā€“ 3, maar gaat het niet deelnemen aan de nacompetitie omdat KMD ook won. Toch kijken we terug op een goede tweede helft van dit na een dramatische eerste helft en kijkend naar het tweede gedeelte kunnen volgend seizoen verder.

Naaldwijk 2 moest in de uitbeurt bij Westlandia winnen van het vierde om zeker te zijn van de nacompetitie. Naaldwijk deed wat het moest doen en klopte de buren met 3 ā€“ 0 en werd zo winnaar van de derde periode. Hierdoor speelt Naaldwijk komende zaterdag haar wedstrijd in de strijd voor een plek in tweede klasse.

Naaldwijk 3 speelde naast het tweede bij Westlandia. De voorsprong van Naaldwijk 2 inspireerde blijkbaar het derde want ook zij wisten te winnen als was het nipt. Westlandia 5 werd door Naaldwijk 3 met 2 ā€“ 3 verslagen.

Naaldwijk 4 sloot de competitie op een goede manier door de laatste van dit seizoen te winnen van MVVā€™27 4. Vooraf was al duidelijk dat Velo de kampioen was maar mede door de laatste ruime overwinning, 4 ā€“ 1, is Naaldwijk 4 netjes tweede geworden.

Naaldwijk 5 had een complete offday en kreeg met maar liefst 5 ā€“ 0 klop van Quintus 3. Met nog twee wedstrijden voor de boeg is er nog kans om de top te bereiken.

Naaldwijk 6 ontving nu juist Westlandia 9 en zij hadden geen problemen met de buren. Naaldwijk speelde in haar laatste wedstrijd vrij en vrolijk en klopte de buren met 6 ā€“ 1.

Naaldwijk 7 kreeg na de winst van vorige week een domper te verwerken want de gastheren van MVVā€™27 10 waren gewoonweg te sterk. Naaldwijk verloor met 11 ā€“ 3.